Friday 27 February 2009

I Luv Football!! : )))))

Assalamualaikum w.b.t.

ahh..hari ni aku rase sangat puas ati..mane taknye, dah seminggu lebih x sepak bola sbb ankle aku bengkak.seksa woo..nk turun tangga pun kene berjongket-jongket :D

last week aku beli satu bola kat ebay..huhu..ebay byk abiskan duit aku..tak..aku yg byk abiskan duit kat ebay.entahle.same je dua2 ayat tu sebab lastly cash aku jugak yang jalan.nak kate bola tu mahal, tak tau la.harga dia GBP19.99 @ lebih kurang RM100 la. tapi xpela belanje sikit pun sebab aku pikir selame ni kalo nak sepak bola kene tunggu geng2 ajak main kat court. tapi sekarang aku xpyh le menunggu..kalo rase nak sepak bola gi je backyard, main puas2..backyard rumah aku agak luas jugak, boleh buat 2 on 2 game :D

hari ni bola tu sampai..haha happy giler woo..ni gambar bola tu selepas dipam oleh private coach aku, Izuan.



cantik bola ni kan? bola ni name dia nike total aero 90 kut. tak silap aku tu la name dia..bola ni pakai kat Spanish la liga je rasenye..




skang tengok pulak gambar bola ni lepas aku main petang tadi.



lepas melalui latihan ala neraka oleh coach, bola yang cantik berkilat tadi da jadi macam ni dah. dalam gambar ni x nampak sangat scratches2 tu tapi kalo korang tengok depan2 mata tau la camne teruknye bola ni dikerjakan.
haha :D









ni satu lagi gambar..nampak tu LFP?
it stands for Liga Nacional de Fútbol Profesional..
kalo nak tau lebih bukak la link kat bawah ni.

http://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=es&u=http://www.lfp.es/&ei=CS2oSe2jNNSujAf6_7TbDw&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DLFP%26hl%3Den%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-GB:official%26hs%3DQ9R





huhu kepada yang fanatik bola, best kan bile main bola ni? even though aku main bola bukan untuk sara hidup tapi aku buleh rase jugak macam mane perasaan orang yang yang hidup berasaskan kepakaran main bola ni..aku sepak bola setakat suke hati je tapi bayangkan orang2 tu, diorang main bola untuk hidup..diorang sepak tu bukan setakat bagi kudrat tubuh badan, kaki je tapi sekali dengan diorang punyer harapan..aku? aku ade harapan jugak tapi x setinggi harapan diorang.

tapi xpela..main bola ni bukan untuk hidup je..bola ni universal & global..buleh kate jugak yang walaupun tiap2 orang, negara lain2, agama bangsa lain2, kulit hitam putih tinggi rendah cacat tubuh badan..kebanyakannye ade satu persamaan iaitu main bola.

hidup bola..aku syukur kat Tuhan sebab bukan setakat bagi nikmat nyawa tubuh badan je tapi bagi jugak aku rase nikmat main bola..semoga nikmat ni terus kekal selagi aku hidup..amin..

2 comments:

  1. Semangat Naim main bola akan dipergunakan oleh Izuan untuk mengejar impian menjadi jurulatih bola terkejam di Felda

    Bravo!!

    ReplyDelete
  2. haha kejam amendenye nanti kalo dia jadik coach confem kene pukul dgn player sebab suke kritik orang..haha

    ReplyDelete