Friday 13 February 2009

something's missing..but i'll find it soon : )

Assalamualaikum w.b.t..

ahh..pagi ni aku bangun tidow jek, tibe2 aku teringat time dulu2, ape yg aku alami lepas aku bangun tidow..hahaha..

mase dlm area tadika & sekolah rendah, aku bgn pagi je da nampak mak tgh siapkn breakfast.. ayah baru balik masjid. kadang2 ayah tgh tido lagi sebelah aku.haha kantoi tido bwh ketiak ayah. lepas tu mandi makan2, pakai baju skolah then ayah agkut naik vespa, anta g skolah.,suke sgt naek vespa tp kadang2 ayah anta naek mercedes lame dia..




time form 1-3 selalu kakak yg kejutkn bgn tidow. a.rol besenye bgn doh..tp lepas tu dia tidow balik. : P ..lepas bgn gosok gigi, mandi..pakai baju sekolah..most of the time kakak kene jugak betulkn tie and check belakang baju kemas ke x..lepas tu kene blebel sikit2 baru buleh turun makan breakfast.lepas cium tgn ye baru turun breakfast.besenye ye suruh start enjin kete sbb dlm kul 8 kakak nk g keje plk.pastu makan2 breakfast dgn mak, cium2 tgn pastu mcm bese la, naek beskal.kadang2 jalan kaki je dgn kawan2..

pastu dlm area form 3-5 , kakak dh dapat offer keje kL..so aku memanfaatkan bilik kakak yg kosong, kene betulkan tie sndiri and blebel sorang2 tiap2 pagi.selalu igt kat kakak mase tu..kadang2 nangis sorang2..haha bangun pagi kul 6 mcm bese ah, nmpk mak buat breakfast. a.rol tidow lagi..g gosok gigi, mandi, pakai baju.pstu turun makan,cium tgn mak..k.y & a.d ade kat rumah time ni.biasenye kalo mak xde, k.y yg buat breakfast.kalo semua xde aku bgn awal2 buat breakfast utk diri sndiri & a.rol yg semestinya baru tido lepas bgn solat subuh tadi..

lepas spm, bgn subuh kul 6 lebih.pastu tidow sampai kul 10 lebih~..berterusan sampai bulan 6.

kolej mara banting.1st day bangun je dah terkejut sebab ternampak seorang yg agak besar kegemukan bergelimpangan atas katilnya..sgt menyeramkan.(roomate aku..hehe)..rasa sengal2 sbb x nmpk family time pagi buat kali pertama dlm 18 tahun.g gosok gigi and mandi kat bilik mandi blok A..rase x best sebab kene gosok gigi sebelah2..and tnggu orang lain siap gune bathroom baru la buleh mandi..tensen2..

last morning kolej mara banting..bgn pagi rase semangat tapi berat hati.hari tu final exam last paper, Malay.rase best sebab 2 tahun di penjara IB da nk abis, tapi rase berat hati nk berpisah dgn teman2 satu jail yg comel2 seksi2 hot2 baik2 hensem semua..penjaga jail pon amat disayangi..semua caring2 and baik2..bgn kul 5.30.gosok gigi and mandi..pastu pakai baju smart2, rambut spiky mcm biase pastu g examination hall dgn kwn2..


first morning kat rumah lepas IB, bgn kul 12...
lewat sgt sbb tido kul 7 pagi..
lepas gian main game ps2 dgn abg2.


bgn pagi hari graduation..
segar je sebab nk jumpe balik kawan2..lastly dapat amik gambar dgn semua member satu class & dgn cikgu2 trsayang..


last morning kat rumah,esoknye akan naik kete g kL..bgn pagi rase tenang je tp agak sunyi..lepas mandi g rumah mak, mkn2 dgn mak pastu g rumah nenek..

last morning di malaysia..bgn pagi kat hotel Cititel kat midvalley, semayang subuh dgn ayah.pastu makan breakfast kat lounge.mlm tadi dah tibai char kuey tiow puas2.. then mandi2, kemas2 semua brg then brtolak ke klia.

on the way ke klia adik aku dtg bermanja2 dgn aku..peluk2 sikit, cium2 pastu dia trtido atas riba aku..brterusan sampai klia.pastu semua family dah ade.ayah mak abg2 kakak2 sepupu sedare kawan..pastu bersalam-salaman & berciuman buat kali terakhir sebelum naek flight..last thing, lambai2 tgn..

first day kat uk, bangun pagi kat rumah abg Riedzal & kak Anita..rase fresh sikit2 tapi homesick melampau2 sampai nangis sorang2 dlm bilik air, teringat kat adik kakak & abg..pastu pegi rumah Roy & pisang pulak.duduk 3 hari pastu baru duduk rumah sndiri..sampailah sekarang..

pagi ni aku bangun rase blank je.xtau nk buat ape.lepas ni siap2 makan breakfast pastu g main tenis dgn housemates di Sheffield..

truely, honestly & obviously..i miss my family so much that i'm willing to do anything now..as long as my heart beats, all of you..will always be loved and remembered here..i love all of u..


ni gambar mase aku kecik2 dulu.x igtlah umur brp tapi aku igt lagi mase tu..yg tgh dukung tu kakak aku..yg lain2 tu cousin2 and aku kat tgh2 tu sebelah kakak aku..

ni gambar budak busuk muqri..heheh anak sedare aku ni..sakit woo kene gigit walopun gigi dia xpower lagi.

ni gambar terbaik la mase graduation tu..sebab kebanyakan cikgu2 yg ajar aku ade dlm gambar ni.semua member sekelas pon ade sekali.sorang je xde sebab dia tukang amik gamba kot.haha..

5 comments:

  1. alaaa, miss miss family lak. aku kan ade, meh tdo bawak ketiak ak meh.hehe. bace story ni tetibe nak call mak, tp xley sbb skrg mesia kul 2, da tdo da semua.hukhuk

    ReplyDelete
  2. xnk..ketiak ko gelap sgt ah.haha weh aku pon nk call jugak.tapi pagi esok ler.hehe

    ReplyDelete
  3. oi... si gemuk xde dlm gamba ah?

    ReplyDelete
  4. gemuk busy ngan glfren dia ah kot..haha

    ReplyDelete
  5. ololo..keciannye..xpe2 nnt klau dh blk trgnu lpskn rindu awk hbis2 kt family k..i believe that they missed u more..juz be happy k.. :)

    ReplyDelete