Friday 6 February 2009

Rasa Yang Tertinggal...16 Jan 2009

Assalamualaikum w.b.t.

I'm officially 21!! : ) so happy 4 being a 21yrs old guy in this magnificent 21st century..lebih2 lagi kalo dapat chocolate cakes!! btw, for this entry aku nk convey dlm bhs melayu sekali lagi. aku kan melayu.haha kdg2 terase nak gune dialek tganu kite,tp nok wak guane kang rama orang dok pahang pulok. Rezak sungguh la weh..hehe so what do I do? baru je cakap td nak gune bahasa melayu.haha hmm..mula2 aku nak buat confession..bukan confession i love u, i miss you!!bukan yang jenis2 tu, tapi ape2 ajela yang tersirat dalam hati selame 20 tahun aku hidup.sbg seorang anak, cucu, kawan, adik, abang, sepupu etc.. selame aku hidup, aku sayang agame aku, yakni Islam..aku sayang Ayah & Mak..Abg D & Abg Rol.. Kakok & Kak Y..adik lakleng(balik nnt abg suping beli mainang banyak2!!hehe..) aku sayang tok@nenek, aku sayang semua mak ayah sedare, semua sepupu aku(yang baru kawin tu ingat2 la aku jugak.haha), aku sayang cikgu2..Last but not least,aku sayang semua kawan2 aku..you guys are the best : )

Aku sayang semua, maafkanlah segale salah silap aku & sentiasalah doakan aku agar dapat jadi insan yg lebih baik. aku slalu cuba buat yg ape yg termampu, tapi kadang2 hidup ni memang x adil. Aku ade byk mslh..aku dah byk kali jatuh..tp aku bangun balik. Hidup ni memang banyak cabaran & semua orang pon ade mase jatuh naik kan..? masalah yang aku hadapi sekarang langsung x buleh dibandingkn dengan keadaan saudara2 seagama kite kat Palestin sekarang..ikut hati nak je aku pegi sane berjihad tp ape yg aku ade?demo kat Sheffield baru2 ni pon aku terlepas..aku hanya ade secebis ilmu dan kudrat yg x seberapa.aku dah la kurus. muscle xbesar..grrrr...meow..geram betul aku.kadang2 aku rase kucing aku mcm lagi sihat dari aku..jadi aku hanya boleh brjihad dengan cara sndiri.aku x ade kuasa nk hentikan gejala global yg melanda rakyat Palestin sepertimana yg dimiliki oleh kuasa2 besar tu...tp masalahnye diorg x reti guna kuasa.nanti insyaAllah bila aku dah cukup syarat jadi org besar,aku buleh la bersuara & beraksi.jgn main cakap je, tp action x ade.ape2 pun aku syukur sbb Allah S.W.T bg aku byk kemudahan.aku buleh belajar & kejar cita2 aku. aku syukur sebab dapat belajar tinggi2 & aku syukur sebab aku dapat byk peluang yang x semua org dapat.dan aku akn guna peluang tu sebaik mgkin..bukan nk membesarkan diri,tp ni rezeki aku & insyaAllah satu hari nanti, rezeki orang lain pulak yang melebihi aku.tp pd masa yg same aku cemburu tgk org lain.. cemburu x salah tp dlm hal ni mmg aku sgt xfhm.. semua org ade nikmat keharmonian,aku pernah rase keharmonian tu tp skrg aku dah lupa mcm mane rasenye.haha..keharmonian tu dah jauh kot. aku try cari balik..tp x dapat2..aku memang dah x larat nak betulkan keadaan,sebab akhirnya aku nangis sorang2 dlm bilik..penat..sedih,sakit hati.. tp aku xbuleh buat ape2..ni semua ketentuan Allah S.W.T.aku kene redha je la..

Aku harap satu hari nanti semua balik pada asal.dan kalaula hari tu akan dtg, aku harap aku masih hidup lg sebab dah lame aku tggu.biarla semangat aku habis,kaki aku putus ke, asalkan aku masih lagi hidup mase tu & bleh rase sekali lagi saat2 tu..insyaAllah.Amin.. aku x ade sebarang resolusi untuk new year/birthday tp aku suke frasa ni, "success lies in hardships"..ayh aku yg bgtau..first time aku masuk KMB dulu dia ade bg sehelai kertas berisi maksud yg sama dgn frasa td.bekas roomate aku, Acap maybe tau jugak pasal bnde ni : ) aku sayang sangat ayah..ayah dulu bukan orang senang.ayah naik dari bwh sampai lah ke tahap sekarang..aku kagum dengan cara dia brjaya.permulaan yg susah tapi alhamdulillah dapat disempurnakan dgn baik pada pengakhirannya.aku bermula dengan senang atas tiket dan berkat kejayaan ayah, tp sekarang aku khuatir macam mane pengakhiran aku nanti.aku harap aku akan brjaya macam ayah jugak.mmg aku nk sangat jadi mcm ayah.tiada org lain di hati aku untuk aku ikut.selain tu, ayah selalu cakap, aku anak yg baik, selalu buat dia hepi..mak pulak selalu bgtau aku jangan lupe agama, jangan lupe ibubapa, jangan lupe solat,jangan lupa bgtau mak kalau berkenan kat seseorang.(hehe), jangan lupe mak..aku xpernah lupe.aku rase sgt marah dgn diri sndiri sbb aku pernah buat mak ayah menangis..aku dah belajar dr salah silap aku..dan bila aku balik nanti, aku janji aku akan balik sebagai seorang insan yang lebih baik.aku akan ingat janji aku ni.aku akan ingat.tapi sejauhmane kuat pun ingatan aku, aku mmg dah lupe mcm mane rasenye berkeluarga..aku sedih.aku xtipu.aku x marah sbb semua tu jadi masa aku baru nk besar.abang kakak semua dah rase..lagi lame dari aku.aku dapat rase sekejap je.tak sempat nak matang pon lagi, rase tu dah hilang..kadang2 aku rase bengong pulak..tp mmg tu la ujian yg Dia bg kat aku..aku hanye mmpu sabar dan amik pengajaran yg aku xkan ulang tragedi tu bile aku besar nnt.. insyaAllah.. : )

Walaupun aku x ade resolusi tahun baru, aku rase cukupla with having faith in whatever things we did or happened in the past, and get ourselves prepared for the future life.it is the amount of effort u put in that counts,rite?? : ) maksudnye, ape2 hok jadi mase2 dulu jgn dijadikan alasan untuk kite gagal. hok pentingnye kite sedia sokmo untuk ape jua hal.gagal sekali ataupun berkali2 xbermakna ape2. Tapi jgn la selalu gagal. x macho ah gitu. haha cube la baiki niat kite semasa hidup ni.hidup mesti ke depan, tapi sekali sekala renung2 jgk mase2 dulu.kita matang dari hari ke hari,tp kita xtau sejauhmane batasnye, sekuat mane akal kite dan selame mane kite akan hidup..wallahualam..

No comments:

Post a Comment